وسیع کننده کام یا پالاتال اکسپندر چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 14 مهر 1400
بازدید : 312
نویسنده : mozhgan

اول از همه باید بدانید که منظور از پالاتال همان سقف دهان یا کام شما است. و یک پالاتال اکسپندر یا همان وسیع کننده به دستگاهی گفته میشود که سقف دهان شما را وسیع و پهن  تر از آنچه که هست میکند. برخی از افراد (معمولا بچه ها) بنا به دلایلی سقف دهان کوچکی دارند که منجر به بروز انواع ناهنجاری های فکی (مال اکلوژن) میشود. ناهنجاری های فکی نیز خودشان باعث بروز مشکلاتی مثل دشواری در تکلم و جویدن و زشت شدن ظاهر افراد میشوند. متخصصان ارتودنسی با کمک یک پالاتال اکسپندر یا وسیع کننده کام کاری میکنند که این مشکلات حل شده و یا دیگر به وجود نیایند. از این وسیله معمولا پیش از سن بلوغ و در زمانی که هنوز فک ها و سقف دهان به طور کامل  رشد نکرده اند استفاده میشود تا به تدریج باعث پهن شدن کام دهان شوند.

بیشتر بخوانید... ارتودنسی چقدر درد دارد؟

چه زمانی به یک وسیع کننده ارتودنسی نیاز دارید؟ 

معمولا در سه وضعیت یا شرایط مختلف متخصصان ارتودنسی ترجیح میدهند برای برطرف کردن و یا اصلاح ناهنجاری فکی و دهانی از پالاتال اکسپندرها استفاده کنند.

موقعیت اول: کراس بایت

زمانی است که شخص کراس بایت خفیف تا شدید دارد. یعنی زمانی که فک های بالا و پایین با هم هم تراز نیستند و باعث میشود دندان های جلویی یکی از فک ها، دندان های جلویی دیگری را بپوشاند.

موقعیت دوم: کراودینگ دندان

زمانی که ازدحام دندان ها در دهان زیاد است یا به اصطلاح دهان شلوغ است یا کراودینگ وجود دارد. این اتفاق زمانی رخ میدهد که فک ها کوچک است یا دندان ها بزرگند و وقتی جوانه میزنند فضای کافی برای قرار گیری ندارند. بنابراین دندان ها هر کدام به یک سمت متمایل میشوند. اگر کودکی فک کوچک داشته باشد، یک متخصص ارتودنسی خوب میتواند با کمک وسیع کننده کام کاری کند که تا قبل از رویش دندان دائمی فضای کافی برای آن ها ایجاد شود.(برای اشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی در کلینیک مراجعه کنید.)

موقعیت سوم: دندان نهفته

زمانی که دندان نهفته وجود داشته باشد و بنا به دلایلی نتواند جوانه بزن نیز مشکلاتی برای شخص به وجود خواهد آمد. متخصص ارتودنسی سنتی میتواند با کمک  پالاتال اکسپندرها فضای لازم برای دندان های نهفته یجاد کند تا بدون کشیدن و در اوردن دندان مشکل را حل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانستنی های ارتودنسی و دندانپزشکی (دندانپزشکی کودکان،جراحی فک ، ایمپلنت دندان و ....) نیز می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com